با مشارکت اداره کل تبلیغ تخصصی؛

جلسه «کارگروه تخصصی آسیب شناسی تبلیغ» برگزار شد

تاریخ انتشار:
کارگروه تخصصی آسیب شناسی تبلیغ تحت نظر گروه «مطالعات و سنجش دینداری» با مشارکت اداره کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی، جلسه «آسیب شناسی تبلیغ» را برگزار نمود.
جلسه «کارگروه تخصصی آسیب شناسی تبلیغ» برگزار شد

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه «آسیب شناسی تبلیغ» به همت کارگروه تخصصی آسیب شناسی تبلیغ تحت نظر گروه «مطالعات و سنجش دینداری» و با مشارکت اداره کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی در تاریخ 24 دیماه 1402 در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

شایان ذکر است این جلسه با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه بیش از پیش به تبلیغ و تاکید معظم له بر عبور از نگاه  فعلی به تبلیغ در مرتبه دوم و اولویت دادن به موضوع تبلیغ در نگاه رایج حوزه های علمیه، در موضوع آسیب شناسی تبلیغ دینی در حوزه های «مبلغ»، «محتوا»، «روش» و «مخاطب» و با هدف تحول در نظام تبلیغ دینی و بررسی مواردی که تاثیر مثبت بر روند تبلیغ در حوزه های علمیه می گذارند صورت گرفت.

گفتنی است در این جلسه، ضمن توجه بر نظام حاکم بر تبلیغ دینی، سنت حاکم بر میدان و الگوی آرمانی تبلیغ دینی بر اساس منابع دینی و با نگاه به سه گانه بینش، گرایش و کنش، وضعیت فعلی تبلیغ دینی، بر این نکته تاکید شد که سياست گذاری مناسب تبلیغی ، نيازمند وضعیت شناسی و مساله‌شناسي و اولویت گذاری آنها برای رسیدن به وضعیت مطلوب است.

همچنین در ادامه این جلسه اعضای کارگروه تخصصی آسیب شناسی تبلیغ، ضمن اشاره به اهمیت اثرگذاری و اثرپذیری در رابطه بین مردم و روحانیت در فرایند تبلیغ، بر این نکته تاکید کردند که با توجه به تغییرات و تحولات در هر برهه ای از زمان به منظور برقراری هر چه بهتر ارتباط و داشتن تبلیغی موفق، لازم است که از ابزارها، امکانات و شرایط آن آگاه بوده و با بکارگیری بهینه آنها در ترویج محتوای مد نظر تلاش نمود.

شایان ذکر است ارزیابی دقیق از وضعیت تبلیغ دینی و همچنین توانایی های مورد نیاز برای حضور در عرصه و وضعیت سنجی امکانات و برنامه های آموزشی موجود و ارائه سیاست های مطلوب در این عرصه که نیازمند بررسی نسبت این مولفه با عناصر محیطی است در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. 

در انتهای این جلسه مقرر گردید این کارگروه جلسات خود را بصورت منظم تا رسیدن به گام نهایی که ترسیم نمودارموقعیت راهبردی باشد ادامه دهد و به ارائه سیاست ها و پیشنهادات راهبردی در زمینه حل مسائل جاری تبلیغ و ارتقای نظام تبلیغ دینی بپردازد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.