رئیس قطب تعمیق ایمان دینی بیان کرد:

تاسیس قطب های فکری و فرهنگی با رویکرد حل مسائل فرهنگی کشور در دفتر تبلیغات اسلامی

تاریخ انتشار:
دفتر تبلیغات اسلامی به منظور بهینه سازی رویکردها و کاربردی سازی فعالیت ها، قطب های فکری و فرهنگی را با رویکرد حل مسائل فرهنگی کشور تاسیس نموده است.
تاسیس قطب های فکری و فرهنگی با رویکرد حل مسائل فرهنگی کشور در دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای شورای میز تعمیق باورهای دینی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در جلسه هم اندیشی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و رویکردهای دفتر تبلیغات اسلامی و تحول های ساختاری صورت گرفته در آن، اظهار داشت: حوزه تبلیغ برجسته ترین نظام فعالیتی دفتر تبلیغات اسلامی به شمار رفته و در نگاه به رویکردهای پژوهشی و آموزشی، دو مجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام تاسیس شده است.

وی ضمن اشاره به توسعه بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی و ظرفیت سازی های جدید صورت گرفته به تبیین بسته جامع ظرفیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی و تبلیغی این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی به منظور بهینه سازی رویکردها و کاربردی سازی فعالیت ها، قطب های فکری و فرهنگی را با رویکرد حل مسائل فرهنگی کشور تاسیس نموده است.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی در ادامه گزارشی از میزهای تخصصی هریک از چهار قطب فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی  ارائه نمود و خاطرنشان کرد: شورای میزهای تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور متخصصانی از موسسات برگزار و مسئله های کشوری در این قطب ها و میزها بررسی و راه حل های مشخص میدانی ارائه می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی به هم افزایی سازمانی قطب های علمی دفتر تبلیغات اسلامی با یکدیگر اشاره نمود و اذعان داشت: قطب تعمیق باورهای دینی و مقابله با فرق انحرافی، مبتنی بر میزهای تخصصی مختلف در راستای تعمیق باورهای دینی، مقابله با فرق انحرافی و بسط و توسعه فرهنگ قرانی فعالیت می کند.

وی تدوین برنامه عملیاتی حل مسائل فرهنگی کشور را از مهمترین اهداف میزهای تخصصی قطب های فکری و فرهنگی برشمرد و گفت: میزهای تخصصی قطب های فکری و فرهنگی، پیش از حوادث اخیر کشور در دو سال گذشته، مبتنی بر آمار، اطلاعات و کارشناسی های صورت گرفته، ضمن تأکید بر اهمیت اولویت بندی نسل نوجوان، بر لزوم بررسی چالش ها و آسیب های جامعه از سطح دانشگاه به سطح آموزش و پرورش تصریح و برنامه های عملیاتی مختلفی را در راستای پاسخ به نیازها طراحی نموده است.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی تصریح کرد: با محوریت ائمه جمعه، نمایندگی ولی فقیه و مجموعه مدیران کلان استان، ضمن تشکیل جلسات کارشناسی و اخذ پیمان های مشترک، برای برطرف سازی مسائل و پاسخ به نیازهای نسل جوان و نوجوان طرح هایی ارائه و همکاری های گسترده ای شکل گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین سبحانی برگزاری دوره های دانش افزایی فرقه شناسی ویژه طلاب و دانشجویان را از جمله رویکردهای مجموعه های دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار داشت: قطب علمی فرهنگی تعمیق باورهای دینی و مقابله با فرق انحرافی، دوره های تخصصی آشنایی با فرق را برای مدیران و نخبگان سازمان ها برگزار و با برپایی نمایشگاهی تخصصی آخرین اطلاعات میدان فرق را به سمع و نظر مسئولان رسانده است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت توجه به ظرفیت آموزش و پرورش در ارتباط با نسل نوجوان، با بیان اینکه بنیادهای اعتقادی و باورهای دینی کمتر مورد توجه نسل جدید قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی مبتنی بر زبان و ابزارهای ارتباطی نوین و توجه به شیوه های جدید آموزش اعتقادی و نوع ظرافت پرورش و تربیت اعتقادی نسل‌ها، تحولات ارزشمندی را رقم زده است.

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی افزود: تربیت مربی کودک و نوجوان از جمله رویکردهایی است که همواره مورد توجه قرار گرفته شده است؛ نقد و بررسی متون اعتقای و تربیتی نسل نوجوان و برخی از کارهای ارزشمندی در نقد و بررسی متون آموزش و پرورش در حوزه عقاید اخلاق و احکام داشته، در زمیه همحتوا سازی برای نسل کودک و نوجوان فعالیت های ارزشمندی را دنبال نموده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی ضمن تأکید بر اهمیت دانش افزایی معلمان و مربیان آموزش و پرورش با بیان اینکه در نسبت سنجی موسسات حوزوی و آموزش و پرورش می توان کارهای مکملی طراحی نمود، اظهار داشت: تربیت مربی تخصصی برای اردوگاه ها از جمله رویکردهایی است که می توان در همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی و نهادهای مرتبط با موضوعات آموزش و پرورش دنبال نمود.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم نقطه زنی میدانی دفتر تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش در همکاری ها تصریح نمود و بیان کرد: اگر طرح های عملیاتی ارائه شده درست اجرا گردد، ضمن افزایش هم افزایی، شاهد تقویت پل ارتباطی میان حوزه و آموزش و پرورش خواهیم بود که آثار ارزشمندی را در تقویت بنیادهای معرفتی فرزندان و دانش آموزان خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.