حجت الاسلام و المسلمین فاضل فلاورجانی اظهار داشت:

ضرورت توجه به اعتقاد و اندیشه مخاطب در ایام تبلیغ

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین فاضل فلاورجانی مدیر گروه تبلیغ تخصصی یاوران اندیشه دینی بیان کرد: هجمه های روانی و شبهات اعتقادی که از سوی رسانه های غربی بر ذهن مخاطب القاء می شود از جمله اموری است که باید در ایام تبلیغی به آن توجه نمود.
ضرورت توجه به اعتقاد و اندیشه مخاطب در ایام تبلیغ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین داوود فاضل فلاورجانی مدیر گروه تبلیغ تخصصی یاوران اندیشه دینی و از مبلغان فعال اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های تبلیغی این گروه، سخن گفت.

ابتدا به عنوان مدیر گروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید؟

بنده داود فاضل فلاورجانی دارای مدرک دکتری فلسفه دین از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خممینی(ره) در گروه یاوران اندیشه دینی به عنوان سرگروه، از سال 1400 مشغول به فعالیت می باشم. به دلیل تسلط به زبان اسپانیایی سابقه تبلیغ در کشورهای آمریکای لاتین به خصوص در مرکز اسلامی کشور کلمبیا را دارم. در حوزه پژوهشی نیز به کشورهایی چون هند، لبنان، سوریه و ترکیه به دلیل وجود ادیان و فرق های مختلف و ضرورت شناخت آنها از نزدیک سفر کرده ام.

گروه یاوران اندیشه دینی هم اکنون با 30 مبلغ متخصص و توانمند در عرصه کلام و عقاید با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و در میان جمع‌های جوانان و نوجوانان به رفع شبهات عقیدتی، تقویت باورهای دینی و نشر اندیشۀ اسلامی می‌پردازد.

هدفتان از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟

گروه تبلیغ تخصصی یاوران اندیشه دینی با هدف مقابله با هجمه‌های روانی و پاسخ به شبهات اعتقادی که از سوی رسانه‌های غربی بر ذهن مخاطبین القاء می‌شود فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

1

برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟

گروه ما برای تحقق اهداف مورد نظر در سه حوزۀ «تبلیغ»، «تهیه محتوا» و «توانمندسازی اعضای گروه» برنامه‌ریزی کرده است. در مناسبت های مختلف تبلیغی در استان های هدف، مقدمات فعالیت های تبلیغی را برای اعضای گروه ایجاد می کنیم که به توفیق الهی تا کنون در استانهای مختلفی از جمله قزوین، خراسان شمالی، لرستان، یزد و کرمان اقدام به فعالیت‌های تبلیغی نموده است.

همچنین برای یک تبلیغ موفق استفاده از محتوای متقن و صحیح ضروری است که برای این امر مهم اقدام به تهیه درسنامه‌های کاربردی نمودیم. هم اکنون 8 درسنامه در حوزه‌های «اندیشه دینی» و «اندیشه تمدنی» توسط این گروه منتشر شده یا در حال انتشار و نگارش است. در عرصه توانمندسازی اعضای گروه نیز سلسله نشست‌هایی در حوزه تمدن و کارگاه های آموزشی به صورت مسنتمر با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟

به طور قطع تبلیغ گروهی با داشتن ویژگی هایی مانند «همدلی بین اعضا»، «تبلیغ درون‌گروهی در کنار فعالیت‌های تبلیغی»، «تقویت و توانمندسازی اعضا» و «داشتن یک چشم انداز برای آینده» نسبت به تبلیغ فردی اهمیت و جایگاه بالاتری دارد.

2

اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟

دشواری در فرآیند ثبت درخواست تبلیغ و لزوم گزارش دهی متعدد توسط اعضای گروه از مشکلاتی است که کار را دشوار می کند به‌طوری که گاهی مبلغ را از حضور در گروه و همکاری در جهت فعالیت های تبلیغی منصرف می نماید. تسهیل در این امر می تواند نقش بسزایی در افزایش سرعت فعالیت ها داشته باشد.

نیز بی‌توجهی به ماهیت تبلیغ گروهی، که دشواری های خاص خود را دارد و عدم حضور مسئولین متولی تبلیغ در کف میدان از دیگر مشکلات گروه های تبلیغی می‌باشد. اگر مسئولین در ایام تبلیغ در فضاهای حضور مبلغان حاضر شوند با چشم خود مشکلات پیش روی آنان را مشاهده می کنند و در رفع موانع تلاش مضاعف خواهند نمود.

در پایان از وقتی که در اختیار ما گذاشتید خیلی متشکریم و برای شما و اعضای گروه تان از خدواند متعال طلب توفیق و موفقیت را خواستاریم.

بنده نیز از شما و همکارانتان در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، به خاطر اطلاع‌رسانی نسبت به فعالیت گروه‌های تبلیغی تشکر می‌کنم. از معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم نیز به جهت همکاری و پشتیبانی از گروه سپاسگزارم.

3

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.