مدیرکل تبلیغ تخصصی اظهار داشت:

«نبود هماهنگ کننده مشخص» حلقه مفقوده در پیشبرد اهداف جهاد تبیین

تاریخ انتشار:
مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: ظرفیت های بسیار و همچنین نیروهای توانمندی در موضوع جهاد تبیین وجود دارد اما چون یک هماهنگی مشخص و واحد نداریم، لذا شاهد اتفاقات درخوری در این زمینه نیستیم.
«هماهنگی های مشخص و واحد» حلقه مفقوده در پیشبرد اهداف جهاد تبیین

به گزارش خبرنگار بلاغ، اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی جهاد تبیین به بیان ملزومات فعالیت در عرصه جهاد تبییت پرداخت و گفت: توجه به ابعاد مختلف و تکنیک های موثر جهاد تبیین مانند شنیدن فعال از نیازهای جدی فعالیت تبیین در عرصه فردی و حاکمیتی است و شخصیت های حاکمیتی باید به شنیدن فعال توجه بیشتری داشته باشند. همچنین باید از موانع و آفات جهاد تبیین نظیر «تاخیر در بیان» «پرداختن به مسائل حاشیه ای»، و ... پرهیز کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از آفات تبیین کج خلقی، بداخلاقی یا داوری مخاطب است که در سطح فردی و اجتماعی باید از آن پرهیز داشت. این مساله در بُعد اجتماعی و حاکمیتی اهمیت فراوانی دارد و در مواردی تبیین مناسبی انجام می شود اما کنش و یا واکنش ناصحیح و بی احترامی به مردم، از سوی یک مسئول یا بخشی از حاکمیت، آن فعالیت را بی اثر می کند. برخی از رفتارهای سلیقه ای مجموعه های حاکمیتی در مواجهه با موضوع حجاب، مصداق این آفت است.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی اظهار داشت: از مسائل جدی در عدم توفیق کامل فعالیت های تبیینی جهادگران این عرصه، نبود همگرایی و هماهنگی در ابعاد مختلف سیاستی، رویکردی، اولویت ها و اقدامات است که در مواردی منجر به خنثی شدن فعالیت ها یا حتی ضد تبیین می گردد. 

جعفری  گفت: به عنوان مثال در حوزه آموزش و تربیت نیرو تبیین گر، اقدام می شود ولی بستر و امکانات فعالیت ایشان فراهم نمی گردد یا هم افزائی، یا استمرار فعالیت و مواردی از این دست که لازمه توفیق جهاد تبیین است وجود ندارد. این مساله، نیاز به هماهنگ کننده و راهبر دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند نسبت به آن یا محول کردن این ماموریت به یک دستگاه مشخص مرتبط، اقدام نماید و با شناسائی، تجمیع و سازماندهی مجموعه های حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه، پیشران جهاد تبیین باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.