مدیرکل تبلیغ تخصصی اظهار داشت:

خانواده در صدر نهادهای موثر در تربیت

تاریخ انتشار:
مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه پیش نشست همایش بین‌المللی خانواده مقاوم بیان کرد: خانواده یکی از نهادهای جدی و مؤثر در امر تربیت بوده و دیگر نهادها مثل آموزش‌وپرورش و ... با اختلاف پس از مقام خانواده قرار می گیرد. تربیت خانواده و کارکردهای تربیتی آن متأسفانه در دهه‌های اخیر دچار چالش جدی شده و این چالش هم بخش عمده‌ای از آن دچار تحولاتی است که ما در عرصه زندگی بشری دچار آن هستیم. 
خانواده

به گزارش خبرنگار بلاغ، به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش نشست همایش بین‌المللی خانواده مقاوم با موضوع «خانواده مقاوم، تبلیغ و کنشگری فرهنگی»  با حضور حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد و جمعی از مبلغان نخبه در سالن جلسات غدیر برگزار شد.

اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: خانواده یکی از نهادهای جدی و مؤثر در امر تبلیغ بوده و دیگر نهادها مثل آموزش‌وپرورش و ... با اختلاف پس از مقام خانواده قرار می گیرد. در موردبحث خانواده و کارکردهایی که آن در تربیت و رشد انسان‌ها دارد مباحث بسیاری مطرح شده است ولی بحث تربیتی خانواده و کارکردهای تربیتی آن متأسفانه در دهه‌های اخیر دچار چالش جدی شده و این چالش هم بخش عمده‌ای از آن دچار تحولاتی است که ما در عرصه زندگی بشری دچارآن هستیم. 

وی در ادامه افزود: با توجه به تحولات و پیشرفت ها، تفاوتی جدی که هم اکنون به وجود آمده این است که سیر تحولات و شتاب آن به حدی است که خانواده نتوانسته است خودش را با این تحولات هماهنگ و بروز نماید یعنی اگر در 150 تا 200 سال پیش تغییر تحولات و اندیشه‌ها را داشتیم سیر تحول به نحوی نبود که خانواده از آن عقب بماند و پس از مدتی سعی می‌کرد خودش را به‌روز کند و کارکردهایش را مجدد داشته باشد ولی امروزه تحولات به حدی است که خانواده را غافلگیر کرده است. 

جعفری گفت: عرصه‌های فناورانه و تکنولوژی، فلسفه حاکم بر زندگی بشری و سبک زندگی، مباحثی که در حوزه سکولاریسم و نسبت دین در حوزه فردگرایی و اومانیسم و موارد مشابه تحولاتی است که یکی از اهداف تأثیرش به‌صورت جدی در بحث خانواده است. یکی از مصداق‌های خیلی جدی در بحث مذکور، تهاجم علیه خانواده در حوزه توجه افراطی به زن تحت عنوان جنبش‌های فمینیستی رقم می خورد که در واقع زن را که یکی از ارکان جدی خانواده بود و به نحوی در تعابیر روایی ما «سیده خانواده» معروف شده است را مورد هدف قرار داده و با تخریب آن در واقع نهاد خانواده را دچار اشکال می‌کند. 

گفتنی است در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد و مبلغان نخبه به ارائه مطالب در خصوص موضوع «خانواده مقاوم، تبلیغ و کنشگری فرهنگی» پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.