یادداشت تبلیغی:

طوفان الأقصی، عملیات شگفتی ساز!

تاریخ انتشار:
عملیات حیرت انگیز گردان قسام شاخه نظامی حماس با نام «طوفان الاقصی» که در ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا چندین روز ادامه داشت پرسش های فروانی را در برابر افکار عمومی جهان به ویژه مسلمین قرار داده است؛ از فوری ترین وظیفه تبیین و تحلیل صحیح و همه جانبه این عملیات در جهت تنویر افکار عمومی است که این روزها تحت سیطره شبکه مجازی است که سعی دارند با پرسش های انحرافی عملیات «طوفان الاقصی» را که کانون توجه افکار عمومی است به انحراف بکشانند.

پایگاه اطلاع رسانی بلاغ«طوفان الاقصی عملیات شگفتی ساز»

نگارنده: «مبلغ نخبه اداره کل تبلیغ تخصصی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدتقی قادری»

***********

عملیات حیرت انگیز گردان قسام شاخه نظامی حماس با نام «طوفان الاقصی» که در ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا چندین روز ادامه داشت پرسش های فروانی را در برابر افکار عمومی جهان به ویژه مسلمین قرار داده است؛ از فوری ترین وظیفه تبیین و تحلیل صحیح و همه جانبه این عملیات در جهت تنویر افکار عمومی است که این روزها تحت سیطره شبکه مجازی است که سعی دارند با پرسش های انحرافی عملیات «طوفان الاقصی» را که کانون توجه افکار عمومی است به انحراف بکشانند.
از همین رو از باب کمترین وظیفه به آرمان قدس شریف و تجلیل از رزمندگان مقاومت به تحلیل این واقعه عظیم و یافتن پاسخ به پرسش های در این راستا به تحلیل عملیات طوفان الاقصی خواهیم پرداخت.

***********

1-«ویژگی های عملیات طوفان الاقصی»
نخستین پرسش این است عملیات طوفان الاقصی از چه ویژگی خاصی برخوردار بود که از آن تعبیر به زلزله می نمایند، در پاسخ به این پرسش باید گفت این عملیات از چند ویژگی منحصر به فرد برخوردار است:

۱- صهیونیست‌ها عادت به کشته شدن ندارند. همیشه فقط کشته‌اند و از این سو، یک تلفات از نیرو‌های خودی را هم زیاد می‌دانند. اما این بار در بهت جنازه‌هایی ماندند که روی دست‌شان مانده بود. حالا صهیونیست‌ها هم چشیده‌اند که انبوه جسد‌های بی‌جان طی فقط چند ساعت، چه طعمی دارد!
به تلافی‌اش غزه را موشکباران می‌کنند و مردم را می‌کشند؟ این که اتفاق تازه‌ای نیست؛ چند دهه است چنین می‌کنند. اتفاق تازه، مرگ (1.000.000) صهیونیست‌هاست که تکرار موشکباران غزه آن‌ها را زنده نمی‌کند! اتفاق تازه اسارت 200 صهیونیست و فرماندهان ارتش اسرائیل است که اگر بخواهند غزه را قتل عام کنند آنان آزاد نمی‌شوند، بلکه می‌میرند.

۲- نوع عملیات انجام گرفته، شخصیت نظامی جدیدی برای مقاومت فلسطین ساخته است. ورود به سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین، گستردگی جغرافیایی عملیات، گرفتن اسیر در تعداد بالا و ترکیبی بودن عملیات (دریایی، هوایی، زمینی) باعث شده تا این عملیات صرف نظر از نتیجه‌اش، تصویر جدیدی از توان نظامی حماس ارائه دهد. 
سنگ‌ها تبدیل به موشک شده‌اند و فلاخن‌ها یادگاری نوستالژیک جنگ شده‌اند و جای خود را به تجهیزات و تدبیرات نظامی نسبتاً به روز داده‌اند. از فردای طوفان الاقصی هر اتفاقی بیفتد، مقاومت دیگر از دوران جنگ با دست‌های خالی و مقابله پدافندی و پاتکی عبور کرده است.

3- شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها و خواب ماندن و بی‌خبری آن‌ها از عملیات حماس موجب تزلزل در ایمان اسرائیلی‌ها نسبت به این دستگاه است. شبکه گسترده جاسوسان اسرائیلی، بودجه بالای اطلاعاتی و دستگاه اطلاعاتی پیشرفته و قوی هیچ کدام از طوفان الاقصی باخبر نشدند. صهیونیست‌ها می‌خواهند چه کنند که این اعتماد شکسته و رفته، بند بخورد و برگردد؟ رهبران مقاومت را اسیر کنند؟ آن‌ها را بکشند؟ غزه را موشکباران کنند؟ فایده‌ای ندارد، این‌ها همه تکراری است!

۴- گنبد آهنین و افسانه شکست‌پذیری اسرائیل هم که دیگر نیاز به تحلیل ندارد. آن‌قدر برای آن طنز و فکاهه ساخته‌اند که اگر ارتش اسرائیل همه آنچه را هم که روی آسمان است، سرنگون کند، این آب رفته و آبروی ریخته به جوی برنمی‌گردد!
جهان، اکنون و در همه سال‌های پیش رو در دوران پس از عملیات «طوفان الاقصی» است و اگر اسرائیل تمام غزه را موشکباران کند و اگر آن باریکه مظلوم و محصور را شخم هم بزند و اگر مردم را قتل عام کند، باز هم هیچ‌کس نباید فراموش کند که زمان به عقب برنمی‌گردد و این یعنی پیروزی آن‌هایی که این تاریخ جدید را رقم زد.«روزنامه جوان»

5- فیلم برداری از صحنه های عملیات «تخریب کردن حصار امنیتی، ورود به شهرک های اشغالی، اسیر کردن اشغالگران و فرمانده نظامی بالباس خواب، هوابرد کردن وتیر اندازی از بالا، و رسانه ای کردن در سطح جهان که راهی برای تکذیب عملیات نیروی مقاوت باقی نماند از ویژگی های منحصر بفرد عملیات «طوفان الاقصی»است خسارتی که رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی تواند آن را ترمیم کند.

از همین رو رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز ۱۸ مهر ۱۴۰۲ در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح درباره قضایای این روزهای فلسطین تصریح کردند: «در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم خورده است. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من می‌گویم این زلزله ویران‌گر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.»

***********

2-علل انجام عملیات «طوفان الاقصی»
دومین پرسش این است با توجه به اینکه حماس شناخت صحیح از وحشی‌گری رژیم جنایت پیشه اسرائیل داشت و نمی توان گفت پیش بینی چنین عکس العمل وحشیانه تا مرز بمباران بیمارستان نمی کرد چرا اقدام به چنین عملیات نمود، پاسخ دقیق به این پرسش این است هر چند از زمان اشغال فلسطین تاکنون مردم این سرزمین شاهد جنایت بیشماری از جانب اشغالگران بودند ولی در این 17 سال اخیر، به ویژه از زمان روی کارآمدن دولت «بنیامین نتانیاهو» حوادثی به وجود آمده است، نیروهای مقاومت دو راه بیشتر در پیش رونداشتند یا تحمل و تن دادن به وضعیت خفت بار موجود، و یا عکس العملی که دشمن را به خفت بکشاند و هیمنه پوشالی انان را بشکند و رسوا نماید چراکه:

اولا: نوار غزه یا باریکه غزه (به عربی: قطاع غزة) ناحیه‌ای است نوار‌ گونه که در ساحل شرقی دریای مدیترانه و در منطقه خاورمیانه قرار داشته و از شرق و شمال با اسرائیل و از جنوب‌غربی با مصر مرز دارد. این ناحیه با ۲ میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت محدوده بسیار کوچک در حدود ۳۶۵ کیلومتر مربع، سومین نقطه پرتراکم دنیاست و عملا زندانی است که این جمعیت درآن زندگی می کنند.

رژيم صهيونيستي از سال 2007 و پس از به قدرت رسیدن حماس، محاصره وحشیانه‌ای را عليه فلسطينيان ساكن غزه اعمال کرده است. بگونه ای که بگفته ابوشریف نماینده حماس درایران، غزه در این 17 سال اخیر به دلیل محاصره بودن غزه، کمک ها به صورت قطره چکانی به طوری که مردم فقط زنده بمانند وارد این منطقه می شود. در مورد اوضاع اجتماعی و اقتصادی 60 درصد فلسطینی های ساکن غزه بیکار هستند و 40 درصد هم کودک و نوجوانان هستند، با اين حال دو هفته پیش از عملیات اشغالگران محاصره را آنچنان بر غزه تنگ‌تر و دشوارتر كرده بودند و حتي به بيماران اورژانسي هم مجوز خروج از غزه براي مداوا در بيمارستان‌هاي كرانه باختري نمي‌دانند، طبیعی بود جوانان غیرتمند مسلمان بخواهند به هرقیمتی هست خودرا ازاین زندان آزاد نمایند نبایست معطل پاسخ پرسش ماند فقط کافی است جای خودمان را با انها عوض کینم تا بیابیم چرا عملیات «طوفان الاقصی» انجام می گیرد.

ثانیا؛ قدس برای مردم فلسطین به ویژه گروه مقاومت حرمت و قداست ویژه دارد ولی در ماه های اخیر به‌دلیل وزرای افراط گرای دینی چون بتسلئیل سموتریچ رهبر حزب تندرو دینی (وزیر اقتصاد) ارییه درعی(وزیر کشور)، اسحاق گولدکنوبف (وزیر اسکان) یکی از رهبران حزب مذهبی تندرو در دولت جدید اسرائیل پای یهودیان با حمایت پلیس به درون مسجد الاقصی باز شد و یهودیان افراطی به مناسبت جشنهای سالیانه مراسم دینی آئين تلمودي خود را انجام داده اند. شکستن قداست و حرمت برای گروه‌های مقاومت قابل تحمل نبوده طبیعتا صهیونیست می بایست منتظر چنین عملیاتی از ناحیه گروه مقاومت باشند.

ثالثا:افراط گرایان به شکستن حرمت مسجد الاقصی اکتفاء نکردند بلکه برای یهودی سازی فلسطین روز بروز به توسعه شهرک سازی و هتک حرمت نمودن زنان مبادرت کردند مجموع این عوامل زمینه چنین عکس العملی را برای نیروی مقاومت به ویژه شاخه نظامی حماس فراهم آورد که زور گویان را بایست با زبان زور پاسخ داد و آنان مبادرت به عملیات «طوفان الاقصی» نمودند

***********

3-آثار و پی آمدهای «طوفان الاقصی»
سومین پرسش این است اثار و پی امدهای شگفتی ساز (طوفان الاقصی) چه بوده است که اینگونه صهیونیستم ها را به جنون کشانده است که دیوانه وار بمب بر سر زنان و مردان و کودکان بی دفاع می ریزند و آنان را به خاک و خون می کشند؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت عمليات «طوفان الاقصی» چندپی آمدهای مهمی به دنبال داشته است؛

اولا؛ از نظر «امنیتی» دولت صهیونیزم مدعی بود آنچنان در حصار امن قرار دارد اگر سوسکی بخواهد از دیوار امنیتی وارد زمینی اشغالی شود شناسایی می گردد، ولی رزمندگان غزه از حصار امنیتی یک میلیارد دلاری رژیم عبور کردند و وارد اراضی اشغالی شدند. 

هزینه ساخت این حصار به اندازه بودجه ۵ سال منطقه غزه بود. این حصار امنیتی «پیچیده ترین پروژه» ساخته شده توسط نهادهای نظامی اسرائیل است که شامل یک دیوار زیرزمینی مجهز به حسگر، یک حصار با ارتفاع ۶ متر از سطح زمین و یک مانع دریایی که تهاجمات دریایی را تشخیص میدهد.

نیروهای مقاومت فلسطینی، موازی با حملات راکتی، در هفت نقطه از مناطق پیرامون غزه عملیات زمینی انجام دادند. کلیه شهرک‌ها و اماکن نظامی پیرامونی غزه به کنترل نیروهای فلسطینی در آمد. ارتش و نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تا ۲۴ ساعت در شوک این سیلی تاریخی بودند.

این عملیات در حالی رخ داد که ارتش رژیم همواره در حالت آماده باش است و حصار ساخته شده توسط رژیم در غزه، پیشرفته‌ترین مرز ساخته شده روی کره زمین از منظر تکنولوژی است که محیط پیرامونی آن بصورت ۲۴ ساعته توسط پاسگاه‌های نظامی رژیم روی زمین و پهپادها آن بر فراز آسمان رصد می‌شود.

ثانیا؛ از نظر «اقتصادی» عملیات (طوفان الاقصی» ضربه هولناکی بر سیستم اقتصادی اسرائیل واردکردن است چرا که بانک «هاپوعلیم» اسرائیل هزینه خسارات اولیه اقتصاد اسرائیل از زمان آغاز حملات «طوفان الاقصی» و جنگ اسرائیل در نوار غزه را حدود ۲۷ میلیارد شیکل (۶.۸ میلیارد دلار) برآورد کرد.

این تخمین‌ها شامل هزینه‌های از سقوط ارزش شیکل اسرائیل، بخش هوانوردی، توقف فعالیت‌های تجاری و کارخانه‌ها، از بین رفتن اعتماد شرکت‌های بین المللی به کار در داخل اسرائیل و فرار سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌شود.«خبرگزاری دنیای اقتصاد»

این بانک فراخوان گسترده حدود ۳۶۰٫۰۰۰ سرباز ذخیره را در نظر می‌گیرد که باید شغل خود را ترک کنند و به میدان نبرد بروند، که بزرگترین بسیج و فراخوان نیروهای ذخیره از زمان جنگ ۱۹۷۳ میلادی است، زمانی که اسرائیل حدود ۴۰۰٫۰۰۰ سرباز ذخیره را فراخواند.

ثالثا؛ از نظر «تلفات انسانی» در تاریخ شکل گیری دولت صهیونیست سابقه چنین ضربه سنگینی نداشته است که در عملیات «طوفان الاقصی» متحمل شده است، چراکه رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها کشته و ۳۴۰۰ نفر دیگر زخمی و200 نفر اسیرشدند و همین تلفات بالای کشته و زخمی باعث شده است صهیونیست‌ها در فرودگاه بن‌گورین برای ترک اراضی اشغالی در صف باشند و با کمبود هواپیما مواجه شوند. کشورهای مختلف برای بازگشت شهروندان دوتابعیتی ساکن سرزمین‌های اشغالی هواپیما فرستاده‌اند تا این افراد را به کشورهای خودشان منتقل کنند. هیچ‌کدام از این اتفاقات سابقه نداشته است.

رابعا؛ از نظر «سیاسی و دیپلماتیک» عملیات «طوفان الاقصی» چیزی برای اسرائیل باقی نگذشته است چراکه همه هیاهوی سیاسی دولت صهیونیستی که توانسته بود سران کشورهای اسلامی را مرعوب خودش قرار بدهد و آنان وادار به روابط دیپلماتیک نماید در همین بوده است که به نقطه ای رسیده در حصار امنیتی کامل قراردارد و هیچ قدرتی نمی تواند به وی آسیب امنیتی و نظامی بزند، ولی عبور چند جوان فداکار شاخه نظامی حماسی از دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی تمام معادلات را بگونه ای بهم زد نه تنها فکر چنین روابطی از روی میز سران سازشکار کنارگذاشته شد، بلکه بجایی رسید در همان کشورهایی که سفارتخانه داشت از ترس مسلمانان غیرتمند بسته شد، سفیر و تمام کارمندان سفارتخانه به اسرائیل بازگشتند، و از نظر جهانی نیز رژیم صهیونیستی انچنان مورد تنفر قرار گرفت که کانال تلگرامی پارسینTV، ویدئویی از اعتراف رسمی جورج هارونیان، تحلیلگر سرشناس صهیونیست به نفرت جهانی از اسرائیل منتشر کرده وی در گفتگو با شبکه بهایی من‌وتو می گوید: تظاهرات گسترده شهروندان اروپایی و آمریکایی در دفاع از مردم فلسطین عمق نفرت و دشمنی از اسرائیل را نشان می‌دهد و میزان نفرت از اسرائیلِ این افراد به حدی است که طوفان‌الاقصی را پیروزی برای ملتِ به قول خودشان مظلوم فلسطین می‌دانند.

***********

4-«عکس العمل دولت و ملت صهیونیستی» 
چهارمین پرسش این است بازتاب اولیه عملیات (طوفان‌الاقصی) در بین دولت و ملت صهیونیستی چه بوده است و آنان چه عکس العملی در برابر آن داشته اند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت: نکته بسیار برجسته و قابل تامل در این راستا این است صهیونیست هایی که همیشه اهل بلف و زیاده گویی هستند در مقابل این عملیات شگفتی ساز «طوفان الاقصی» راهی جز اظهار «شکست» نداشته اند، از همین رو آنچه که از آنها بعد از عملیات باقی مانده است همین است «شکست، شکست، شکست» از همین روست که؛

1-«وسی ورتر» ستون‌نویس روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) نوشت: امروز اسرائیل تحقیر شد و شکست خورد. حماس نشان داد پادشاه لخت است! نویسنده مقاله نوشت که اگرچه این شکست در وهله نخست بر گرده سازمان اطلاعات نظامی (آمان) و شین‌بت (شاباک یا سرویس امنیت داخلی رژیم) است ولی نتانیاهو نمی‌تواند خود را در این مضحکه سفید نشان نشان دهد. این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به درگیری اسرائیل با همسایگان عرب خود در سال ۱۹۷۳ نوشت: «حتی اگر کل نوار غزه ویران شود، حتی اگر سرهای محمد الضیف (فرمانده شاخه نظامی حماس تحت عنوان عزالدین القسام)، یحیی السنوار (رئیس حماس در غزه) ، اسماعیل هنیه و مرتبطین آنان در کوچه‌ها غلت بزند، نمی‌تواند بزرگترین شکست امنیتی از سال ۱۹۷۳ میلادی را جبران کند.». در این یادداشت با اشاره به اقدامات تلافی‌جویانه رژیم اشغالگر قدس در پی عملیات «طوفان الاقصی» آمده است: نیروی دفاعی اسراییل آن را عملیات «شمشیرهای آهنین» می‌نامد اما در واقع عملیات «تسلیم غافلگیرانه» بود.

2-همچنین «اسموتریچ» وزیر دارایی كابينه افراطي نتانياهو گفته است: «بایدبه سرافكندگي اعتراف کنیم که شکست خوردیم».

3-همچنين «ایهود باراک»نخست‌وزير اسبق صهيونيستي به اکونومیست گفت: «نتانیاهو مسئولیت بزرگ‌ترین شکست تاریخ اسرائیل را برعهده بگيرد.

***********

5-«علل حمله پیاپی اسرائیل به غزه»
پنجمین پرسش این است چرا دولت اسرائیل به غزه حمله هوایی نمود و با بمباران هوایی مردم غزه را مورد هدف قرار داده است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، حمله هوایی و بمباران غزه و به خاک وخون کشیدن زن وکودک و بیماران در بیمارستان توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی چند علت دارد؛

علت اول؛ بازگشت به «خصلت ذاتی» صهیونیست ها بر می گردد که آنان به صورت باطنی روحیه درندگی دارند زمانی اشباع می شوند که بتوانند بیشترجنایت کنند و اگر غیر از این می کردند جای پرسش بود، وگرنه خون آشامی خصیصه ذاتی آنان است که هزاران زن وکودک پناه آورده به کلیسا، یا بیمارستان را به خاک خون بکشند و مردم جهان را از خود متنفر نمایند، چرا که همین خصلت خون آشامی قوم بنی اسرائیل است که پیامبران زیادی بدون هیچ گناهی توسط آنان به شهادت رسیدند از همین رو قرآن درباره بنی اسرائیل می فرماید:

«... ذلِک بِاَنَّهُمْ کانُوا یکفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یقْتُلُونَ الْاَنْبِیاءَ بِغَیرِ حَقٍّ... ؛ (آل عمران،آیه 112) این بدان سبب بود که به آیات خدا کفر می‌ورزیدند و پیامبران را به ناحق می‌کشتند.»
«اِنَّ الَّذینَ یکفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یقْتُلُونَ النَّبِیینَ بِغَیرِ حَق‌... ؛ (آل‌عمران، آیه 21) کسانی که به آیات خدا کفر می‌ورزند، و پیامبران را به ناحق می‌کشند..»

بنابر برخی روایات، بنی‌اسرائیل در یک روز سیصد پیامبر را کشتند، اینان در حالی پیامبران را می‌کشتند که علم به نبوتشان داشته و یقین داشتند که اینان فرستادگان خداوند هستند و با این عمل گناه خود را دو چندان می‌کردند الدر المنثور فی تفسیر المأثور، ج۱، ص۷۳، جامع البیان فی تفسیر القرآن، ج۱، ص۲۵۱)

علت دوم؛ این است بعد از حمله رعد آسای رزمندگان مقاومت حماس و شکست مفتضحانه وحشت و ترسی که برای اشغالگران به وجود آمده بود رژیم صهیونیستی برای انتقام جویی دو گزینه در پیش رو داشت، راه نخست رویارویی با رزمندگان مقاومت که عملیات را طراحی و عملیاتی کرده بودند این راه به روی دولت و ارتش رژیم صهیونیستی بسته است چون دسترسی به آنها برایش امکان پذیر نیست، راه دوم حمله به مردم غزه است که همدل و همسوی با رزمندگان مقاومت اند راه دوم را انتخاب کرده است تا شاید اشغالگران را توجیه و اقناع کرده باشد که انتقام هزارکشته، سه هزار مجروح و دویست نفر اسیر را از حماس گرفته است.

علت سوم؛ پیش گیری از عملیات پیچیده تر از عملیات «طوفان الاقصی» در آینده است، رژیم خون آشام صهیونیست تازه از خواب و غفلت بیدار شده است که مقاومت در کجا ایستاده است و دارای چه قدرت بالقوه و بالفعل است و این همه هزینه امنیتی نتوانست برای اشغالگران امنیت بیاورد و این حصار های امنیتی جز خانه عنکبوت برای آنان نبوده است که رزمندگان مقاوت توانستند با عملیات «طوفان الاقصی» ظرف چند ساعت جمع کنند و همه محاسباتشان را بهم بریزند، برای اینکه حماس را درگیر بازسازی بعد از بمباران کنند و فرصت عملیات بعدی را ازآنها بگیرند و فرصتی در جهت ساختن دیوار امنیتی جدیدی برای خودشان فراهم کنند دست به چنین حمله وحشیانه که باهیچ منطقی قابل توجیه نیست زدند.

«هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ(حشر، آیه 2)؛ اوست خدایی که کافران اهل کتاب را (یعنی یهود بنی نضیر را که به مکر، قصد قتل پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله کردند) برای اولین بار همگی را از دیارشان بیرون کرد و هرگز شما مسلمین گمان نمی‌کردید که آنها از دیار خود بیرون روند و آنها هم حصارهای محکم خود را نگهبان خود از (قهر و انتقام) خدا می‌پنداشتند تا آنکه (عذاب) خدا از آنجا که گمان نمی‌بردند بدانها فرا رسید و در دلشان (از سپاه اسلام) ترس افکند تا به دست خود و به دست مؤمنان خانه‌هاشان را ویران می‌کردند، پس ای هوشیاران عالم پند و عبرت گیرید.»

***********

6-شایعه دروغ بزرگ(ناصبی)بودن فلسطینیان

ششمین پرسش  این است باوجود اینکه فلسطینی ها ناصبی اند واهل بیت علیهم السلام را لعن وسب می کنند چراما شیعیان  ازآنان حمایت می کنیم؟ درپاسخ به این پرسش باید گفت شایعه ناصبی بودن فلسطینی ها با دلایلی که خواهد امد دروغ بزرگی است که صهیو نیست آن را برای ایجاد اختلاف شایعه کرده اند ومی خواهند باتکرار آن دربین شیعیان برای بعضی اززود باوران به راست  تبدیل شود

دلیل اول؛ این است اهل سنت ازنظر فقهی به چهار گروه حنفی، حنبلی، مالکی، شافعی تقسیم می شوند، دربین چهار مذهب شافعی  ها نه تنها ازنظر فقهی نزدیک ترین گروه به شیعه هستند بلکه ازنظر فکری نیز بسیار به شعیان نزدیک اند، چراکه رئیس مذهب شافعی ابوعبدالله محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه که متولد غزه است.، در عرض ادب واظهار ارادت به اهل بیت علیهم السلام دیوان شعری داردکه درآغاز آن آمده است:

آل بیت الرسول صلی الله علیه و آله

یا آل بیت رسول الله حبکم

فرض من الله فی القرآن انزله

یکفیکم من عظیم الفخر انکم

من لم یصل علیکم لا صلاة له

«ای خاندان رسول خدا، محبت و دوستی شما از طرف خداوند واجب شده و این فریضه ای است که در قرآن نازل فرموده است . 

همین افتخار بزرگ برای شما بس که هر کس بر شما صلوات نفرستد نمازش، باطل است .» 

وهمچنین در محبت امام علی علیه السلام می‌گوید:


قَالُوا: تَرَفَّضتَ قُلتُ: کَلَّا مَا الَّرفضُ دینی وَ لا إعتِقادی

لکِن تَوَلَّیتُ غَیرَ شَکٍّ خَیرَ إمَامٍ وَ خَیرَ هَادی

إن کَانَ حُبُّ الوَلِیِّ رَفضاً فإنَّنی أرفَضُ العِبادَ

ترجمه:
گویند: تو رافضی و مرتد شدی، گویم:

هرگز رفض و ارتداد آیین من نیست
اما بی‌شک من بهترین امام و بهترین راهنما را دوست دارم

اگر محبت علی دلیل بر رفض و بی‌دینی است، دنیا بدانند که من بی دین‌ترین مردمانم.

هشتاد وپنج درصد از جمعیت فلسطینیان را (که در عرف بین‌الملل شامل اعراب ساکن در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه می‌شوند) مسلمانان تشکیل می‌دهند و از میان این جمعیت مسلمان، مذهب شافعی (که از قضا ارادت و محبت ایشان نسبت به اهل بیت بیش‌ از سایر مذاهب اهل سنت است) از لحاظ جمعیتی بر دیگر مذاهب اهل سنت تفوق دارد، چگونه افرادی تحت تاثیر دشمنان. مسلمین قرار گرفته به چنین جمعیتی را نسبت ناصبی می دهند

دلیل دوم؛ وجود مساجد متعدد درغزه بنام اهل بیت علیهم السلام است،

1-مسجد علی ابن ابی طالب واقع در محله الزیتون شهر غزه  »

همچنین در کنار مسجد امام علی ابن ابی طالب شهر غزه، مساجد دیگری نیز به نام اهل بیت وجود دارد ؛ مسجد «الامام علی ابن ابی طالب» واقع در نابلس ؛ این مسجد در حواره از توابع شهر نابلس، در کرانه باختری رود اردن واقع شده است.

2 مسجد فاطمة الزهراء(س( ؛ حداقل دو مسجد با این نام در فلسطین وجود دارد. یکی در قریه ارتاح، واقع در جنوب طولکرم و دیگری درشهر نابلس.

3- مسجد «الحسین بن علی» واقع در نوار غزه و الخلیل! حداقل دو مسجد به این نام در فلسطین وجود دارد: یکی در حی الصبرةواقع در نوار غزه.و مسجد «حسین بن علی» دیگر، در خیابان «عین سارة» شهر الخلیل واقع شده است

حال مدعیان ناصبی بودن مردم فلسطین، به این سؤال جواب دهند که چگونه مردمی می توانند هم نسبت به اهل بیت جسارت داشته باشند و هم آنقدر برای آنها احترام و تقدس قائل باشند که نامشان را بر مساجد متعدد خود بگذارند؟!


ازهمین روست که در پاسخ به این شبهه، رهبر انقلاب حضرت آیه الله خامنه ای در بیاناتشان در دیدار با روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان در تاریخ  ۱۳۸۸/۰۲/۲۳ فرمودند: یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل می‌کند؛ دائم می‌روند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی کمک می‌کنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، می‌گویند این‌ها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور این‌ها ناصبی‌اند؟! بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی؟! اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.