به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی؛

کتاب «اصول و روش‌های پاسخگویی» روانه بازار نشر شد

تاریخ انتشار:
کتاب «اصول و روش‌های پاسخگویی» به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی توسط نشر بوستان کتاب انتشار یافت.
کتاب «اصول و روش‌های پاسخگویی» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار بلاغ، کتاب «اصول و روش‌های پاسخگویی» به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی توسط نشر بوستان کتاب انتشار یافت.

این کتاب، اثر محمدجواد فلاح که در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در 456 صفحه تهیه و  در ۳ فصل «بررسی جایگاه و ارزش پرسش و پاسخ»، «اصول پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی» و «روش‌های پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی» تأليف و توسط مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

کتاب فوق می‌کوشد مبانی، اصول و روش‌های پاسخگویی را که بر پایه آموزه‌های قرآن کریم در قالب ظرایف بلاغی و هنری ارائه شده است، برای فهم و یافتن پاسخ درخور به شبهات دینی جامعه معاصر به رشته تحریر درآورد.

برشی از اثر

«اصل میانه‌روی در پاسخگویی»

این اصل می‌گوید در امر پاسخگویی به سؤالات چه در مقام تفکر و اندیشیدن چه در مقام ایراد سخن چه در نوع مواجهه با پرسشگران چه در ارائه پاسخ‌های مختلف در عرصه عقیدتی، اخلاقی و فقهی، باید اعتدال و میانه‌روی و در حقیقت حرکت در مسیر حق را مورد توجه قرار داد و نباید مسیر پاسخگویی به جانب افراط و تفریط کشیده شود. البته این به معنای دست کشیدن از اصول و احکام مسلم شریعت نیست که بیان خواهد شد. واژه «اعتدال» و «میانه‌روی» در منابع اسلامی، با الفاظی مانند قصد، اقتصاد و وسط استعمال شده است.

با پژوهش ژرف و عمیق می‌توان دریافت، همان‌گونه که اصل توحید در تار و پود احکام و مقررات اسلام و آیات و روایات و سیره حضرات معصومین(ع) پیچیده شده، اصل اعتدال نیز در تشریع احکام لحاظ شده است.

قرآن کریم، امت اسلام را امت میانه و وسط می‌نامد و می‌فرماید: «و این چنین شمار امتی میانه (معتدل) ساختیم تا بر مردمان گواه باشید و پیامبر(ص) هم بر شما گواه باشد.» (سوره بقره، آیه ۱۴۳)

معنای آیه این است که در آیین اسلام، هیچ‌گونه افراط و تفریط وجود ندارد و مسلمانان بر خلاف سایر فرقه‌ها، از مقرراتی پیروی می‌کنند که قانونگذار آن، به تمام نیازهای فطری بشر آگاه بوده و همه جهات جسمی و روحی او را در نظر گرفته است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir/book/3160 مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.