رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی:

ضرورت بیان احکام شرعی در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده در سومین روز از برگزاری سلسله نشست های ماه مبارک رمضان 1445(ه.ق) ویژه مبلغان اعزامی اظهار داشت: از جمله برکات ماه رمضان این است که فرصت برای کسب معارف دینی برای عموم افراد جامعه مهیا می شود. درخواست من از مبلغان این است که این فرصت را قدر بدانند و با مطالعه هرچه بیشتر فعالیت های تبلیغ خود را اجرا نمایند.
ضرورت بیان احکام شرعی در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در سومین روز از برگزاری سلسله نشست های ماه مبارک رمضان که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز چهارشنبه 16 اسفندماه در سالن همایش های غدیر برگزار گردید به ارائه نکات فقهی روزه ماه مبارک رمضان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده بیان کرد: از جمله برکات ماه رمضان این است که فرصت برای کسب معارف دینی برای عموم افراد جامعه  مهیا می شود. درخواست من از مبلغان این است که این فرصت را قدر بدانند و با مطالعه هرچه بیشتر فعالیت های تبلیغ خود را اجرا نمایند.

وی در ادامه افزود: بیان شرایط صحت عبادت بر عهده مبلغان است، گاهی بیان یک احکام در مجامع عمومی می تواند صحت عبادت یک فرد را در طول سالیان تضمین کند. البته عبادات علاوه بر شرط صحت دارای شرط قبولی نیز هست که در جای خودش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفت: احکام شرعی از جمله مواردی است که نیاز به تکرار و تذکر هر ساله دارد، احکام شرعی معمولا بعد از گذشت زمانی کوتاه از حافظه افراد پاک می شود. ایام تبلیغ ماه مبارک رمضان فرصت بیان دوباره آن را به مبلغان می دهد.

گفتنی است این کارشناس مسائل دینی در ادامه مطالب خود به ارائه نکاتی در خصوص مسائل فقهی روزه پرداخت که مبلغان گرامی می توانند جهت دانلود رایگان مجموعه پاورپوینت استاد فلاح زاده به ذیل همین صفحه مراجعه نمایند.

دیدگاه‌ها

سید عباس کریمیان 15:17 - 1402/12/19

نشست امسال نسبت به سالهای گذشته مفید وکار بردی تر بوده انشاءالله استمرار داشته باشد موفق باشید

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.